Nijlpaarden, krokodillen en giraffes - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Ferry Niekamp - WaarBenJij.nu Nijlpaarden, krokodillen en giraffes - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Ferry Niekamp - WaarBenJij.nu

Nijlpaarden, krokodillen en giraffes

Blijf op de hoogte en volg Ferry

29 September 2017 | Zuid-Afrika, Hluhluwe

Ook vandaag moet ik nog weer terugkomen op gisteren. Sinds een deel van de groep nu mijn vriendjes zijn geworden op Facebook lezen zij blijkbaar de verslagen ook. En wat sommigen daarin missen zijn hun namen. Dus bij deze nog even wat namen van gister...

Nadat ik de eerste 2 dagen heerlijk in de bus heb gezeten zonder iemand naast me had ik gister met de supergezellige, aardige, leuke, grappige, vrolijke, limburgse (nu kan ik het de rest van de reis vast niet meer fout doen :D) Linda afgesproken om de reis naar st Lucia naast elkaar te zitten. En ja, mede door haar een hele leuke reis gehad. Linda, doen we vaker! :) En dan hebben we nog, supergezellige, aardige, leuke, grappige, vrolijke, niet limburgse (pffffffff, ook dit was eenmalig) Elisa. De beste biertapper van gisteravond! (Trouwens ook degene door wie ik 300km met opgetrokken knieeen moest zitten :p). Zonder deze meiden was de vakantie echt een stuk saaier geweest dan nu! (Allerlaatste complimentje!)

Vanochtend wat langer kunnen blijven liggen en na het ontbijt op naar de boot voor een tochtje nijlpaarden en krokodillen spotten. En blijf het zeggen, het is echt mooi om die beesten in het echt te zien. Twee grote groepen nijlpaarden zijn we tegengekomen tijdens onze boottocht van twee uur. De meeste in het water een paar op de over van het meer.
Krokodillen waren wat moeilijker te zien, en dan heb ik ook nog dat iedereen ze ziet behalve ik. Dat gebeurde gisteren al tijdens de safari, waar iedereen riep "Zebra! Zebra!" maar ik hem uiteraard niet zie (uiteindelijk wel overigens). Uiteindelijk hier toch ook nog wat krokodillen gespot dus de winderige, maar zonnige boottocht was geslaagd.

Daarna de lunch. En ik kan wat eigenschappen toevoegen aan Linda en Elisa. Ongeduldig, chagrijnig, boos, hongerig. Maar die eigenschappen kwamen bij iedereen naar boven aangezien onze lunch meer dan en uur en kwartier op zich liet wachten. We kwamen als eerste in een leeg restaurant, maar echt iedereen die na ons kwam liep al weer met een volle maag het restaurant uit terwijl wij maar niets kregen. Nooit meer naar Baracca! Het humeur van iedereen is op dit moment overigens weer helemaal ok!

Na de lunch richting ons 4e hotel waar we weer 2 dagen gaan verblijven. En dit keer geen fantastisch uitzicht op bergen, maar uitzicht op giraffes! We slapen in een lodge waar deze dieren, en andere, gewoon rondlopen. Vanmiddag dan ook nog een kleine wandeling gemaakt door het park van dit hotel. Naast de giraffes weinig wild gespot maar wel een mooie wandeling gemaakt. Morgen weer vroeg op voor een hele dag safari!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Hluhluwe

Puur Zuid-Afrika

Recente Reisverslagen:

10 Oktober 2017

De laatste dag

09 Oktober 2017

Alleen in Kaapstad

08 Oktober 2017

Kaap de Goede Hoop

07 Oktober 2017

Naar Kaapstad

06 Oktober 2017

Vroegertje en laatste dag wildlife
Ferry

Actief sinds 21 Aug. 2011
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 26316

Voorgaande reizen:

25 September 2017 - 11 Oktober 2017

Puur Zuid-Afrika

17 September 2013 - 03 Oktober 2013

Avontuurlijk Bali

04 September 2011 - 20 September 2011

Het Wilde Westen

Landen bezocht: