Rijst en apen - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Ferry Niekamp - WaarBenJij.nu Rijst en apen - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Ferry Niekamp - WaarBenJij.nu

Rijst en apen

Blijf op de hoogte en volg Ferry

19 September 2013 | Indonesië, Ubud

Na een goede nachtrust (hoewel dat groene ding vast nog ergens in mn kamer liep en ik ook al een veel kleiner exemplaar had gespot) vanochtend er al vroeg uit, half acht ging de wekker.Na een ontbijtje tussen de apen (later meer) reden we een stukje met de bus om later, te voet, de achterlanden van Ubud/Bali te bekennen.

We liepen een heel stuk door de vele rijstvelden van het eiland waar we tussendoor door de reisleider werden bijgepraat over de varieteit aan planten en dieren die we op onze tocht tegen kwamen. Tussendoor nog even bij een kraampje verse kokos(melk) geproefd, maar vooral genoten van de natuur (en de lucht van langstoeterende scooters)...Na de wandeltocht nog even langs een zilverfabriekje. Kan ik heel kort over zijn; tja.

Na de lunch, met ontzettend hete (maar lekkere) kip en meer gingen we verder voor een wandeling in het Apenbos. Dit bos, gelegen tegenover het hotel (vandaar ook dat de apen mee probeerden te ontbijten vanochtend), zit vol met apen, voornamelijk makaken en toeristen. Leuk om vooral de kleintjes te zien, je zou er zo eentje meenemen.Na het bezoek tijd voor "rustig genieten", dus heerlijk in en rondom het zwembad van het hotel gehangen. Dan krijg je toch echt het gevoel dat je op vakantie bent. Zonnetje, palmboompje, zwembad!

• 19 September 2013 - 17:27

Judith:

Klinkt goed allemaal!

• 19 September 2013 - 18:42

Marielle:

Jeetje dat klinkt geweldig allemaal. Niet zo leuk als op stadhuis natuurlijk; vandaag de pinatas opgehangen, en moet Frits steeds in de gaten houden, want die blijft maar bitterballen bakken.... Have Fun!