Tempel en raften! - Reisverslag uit Candidasa, Indonesië van Ferry Niekamp - WaarBenJij.nu Tempel en raften! - Reisverslag uit Candidasa, Indonesië van Ferry Niekamp - WaarBenJij.nu

Tempel en raften!

Blijf op de hoogte en volg Ferry

20 September 2013 | Indonesië, Candidasa

Sinds vannacht ken ik iemand die een hele nacht in een park door een luidspreker kan schreeuwen! En werd ik gewekt door een soort van fanfare korps in datzeltde park, wat weer als gevolg had dat de apen als gekken stonden te dansen op het rak van mn kamer.

Maar goed, na het ontbijt verlieten we dit hotel en gingen we naar de "moedertempel", de belangrijkste op dit hindoeïstische eiland. Na een ritje in de bus werden we onderaan de tempel afgezet en moesten ons meteen verkleden. Iedereen een sarong aan anders mag je de tempel niet betreden. Na veel klimmen en trappen (erg onhandig in een jurk) kregen we mooi beeld van deze tempel.

Na de tempel was het tijd voor de lunch, een lopend-indische-rijsttafel-buffet op een prachtige locatie op de helling van een berg met een fantastisch uitzicht op een dal vol met rijstvelden.Na de lunch de eerste "actieve" activiteit op het programma, raften! En zoals het een echte Niekamp betaamt meteen op 3 a 4 sterren niveau. Echt een geweldige ervaring. 16 kilometer door een snel stromende rivier met stenen, rotswanden en watervallen. Super! Hoewel ik meer op het water en de boot lette was de natuur onderweg ook prachtig. Mooie ervaring.Na het raften naar het 2e hotel van de reis in Candidasa. Ontvangst met een bloemenkrans en een drankje. Nu zo eerst nog maar verder op verkenning uit. Komt vast helemaal goed!