Mega heat - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Ferry Niekamp - WaarBenJij.nu Mega heat - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Ferry Niekamp - WaarBenJij.nu

Mega heat

Door: planof

Blijf op de hoogte en volg Ferry

06 September 2011 | Verenigde Staten, Los Angeles

Vanochtend om 8 uur weer met de bus vertrokken uit Santa Maria. Nog een beetje mistig maar al snel kwam de zon tevoorschijn en werd het weer prachtig blauw.
Vanuit Santa Maria reden we door een bergachtig gebied met veel druiventeelt (voor de Californische wijnen) naar Santa Barbara. Daar aangekomen bekeken we eerst een oude missiepost om later verder te gaan naar het (nog in gebruik zijnde) Courthouse om de toren aldaar te beklimmen. Dat het gerechtsgebouw nog dienst deed was duidelijk te merken aan de, aan armen en benen, geboeide gevangenen. Toch vreemd om daar als tourist doorheen te lopen.
Na genoten te hebben van het uitzicht over Santa Barbara liepen we later over State Street richting de zee, strand en pier. Op de pier een mooi uitzicht over het strand, met de palmbomen.

Vanuit Santa Barbara verder naar onze bestemming van vandaag, Los Angeles. Na het verlaten van de freeway meteen een stadstour. Eerst langs Beverly Hills, daarna over Rodeo Drive (de duurste winkelstraat van de VS) naar Hollywood Boulevard. Hier de eerste stop om over de Walk of Fame (de sterren in de stoep) te lopen, het Chinese theatre (premieres van de alle films) te bekijken, de hand- en voetafdrukken van de sterren te bekijken en natuurlijk het "HOLLYWOOD" bord in de bergen te fotograveren.
Na deze stop reden we verder naar "El pueblo" (Olvera street) het oudste gedeelte van de stad met een zeer Mexicaans tintje. Later maakten we nog een kleine wandeling in downtown LA.

Na de laatste wandeling naar ons hotel. Iedereen was blij om daar aan te komen want we zijn volgens mij wat vermoeid. Ten eerste nog door de jetlag/tijdsverschil maar misschien nog wel meer door het weer van vandaag. Het was warm in de stad, erg warm, rond de 35 graden. Op het weerbericht zojuist op de TV wordt morgen zelfs de warmste dag van het jaar in deze omgeving voorspeld, en aangekondigd met Mega Heat. We zullen het zien en beleven in de Universal Studio's. Nu nog even wat drinken om verder af te koelen!

• 07 September 2011 - 16:13

Linda:

Leuk ferry om dit te lezen,en wat een mooie fotos