De geur van "thuis" - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Ferry Niekamp - WaarBenJij.nu De geur van "thuis" - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Ferry Niekamp - WaarBenJij.nu

De geur van "thuis"

Door: planof

Blijf op de hoogte en volg Ferry

15 September 2011 | Verenigde Staten, San Francisco

Vanochtend weer om 8 uur opgehaald bij ons hotel in Visalia. In de stralende zon lieten we het lekkere zwembad en een goede bar achter ons en gingen we op weg naar het Yosemite National Park.

Na de koffiestop kwamen we al snel in het park aan. Over een bergweg door het bos kwamen we op een plek aan waar we een mooi overzicht over het dal kregen. Hierna door naar het dal zelf. Hier hadden we weer de tijd om een wandeling te maken door het bos. Het leek, door de dennengeur, net alsof ik in Vaassen in de bossen liep. Alleen dan met 720 meter hoge waterval (de hoogste van Noord Amerika en in de top van de wereld), de kans om een beer tegen te komen en dit bos was ingesloten door bergen.

In de middag zijn we van Yosemie verder gereden naar San Francisco. Moet zeggen dat ik de vorige keer het binnenrijden van SF leuker vond dan nu. Torn stonden er nog 2 weken vakantie te wachten, nu eigenlijk nog maar 3 dagen... Toch was de zonsondergang al mooi boven de stad te zien.

Morgen de stadstour, met aansluitend een boottocht door de baai.