San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Ferry Niekamp - WaarBenJij.nu San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Ferry Niekamp - WaarBenJij.nu

San Francisco

Door: planof

Blijf op de hoogte en volg Ferry

16 September 2011 | Verenigde Staten, San Francisco

Vandaag, of eigenlijk, vanochtend, het laatste deel van onze rondreis, de stadstour door San Francisco.

Na eerst een klein stukje te hebben gereden door Chinatown (de grootste van de VS) en de Italiaanse wijk (ik gok de kleinste van de VS) kwam onze eerste stop, fotostop bij de City Hall. Daarna via de Japanse wijk, jaja, San Francisco is multicultureel, naar een zeer moderne kerk, de St Mary.

Nadat we met de bus langs Alamo Square reden (de bekende Victoriaanse huizen met SF op de achtergrond) onder andere bekend van Fullhouse, gingen we via Twin Peaks naar het Golden Gate Park. Helaas werd het uitzicht over de stad vanaf Twin Peaks letterlijk overschaduwd door de mist op deze heuvel. Dit blijkt overigens heel normaal in deze stad. Er kunnen bijvoorbeeld ook zelden fotos gemaakt worden met een blauwe lucht in combinatie met de Golden Gate bridge.

Na het bezoek aan het park gingen we door naar de Golden Gate brug. En zoals verwacht was het ook hier weer mistig. Een klein stukje gelopen over het bekendste bouwwerk van SF. Na het bezoek aan de brug werden we afgezet bij Pier 41,5 waar we afscheid hebben genomen van onze reisleidster en buschauffeur. Dit was het eind van de rondreis. We kregen nog wel een kaartje voor een rondvaart door de baai van SF.

Tijdens deze rondvaart voeren we onder de Golden Gate brug door en vlak langs Alcatraz (voormalige gevangeniseiland, waar ik zondag nog heen ga).

Na de rondvaart de tram teruggenomen naar het centrum van de stad en daar nog wat rondgelopen. 2 kadootjes gekocht in de Disney winkel en verder even gekeken of ik een herinnering voor mijzelf kon vinden, maar dat laatste is nog niet gelukt.

Morgenvroeg gaat ongeveer de helft van onze groep weer richting Nederland. Ik ga 's middags naar de honkbalwedstrijd Oakland Athletics tegen de Detroit Tigers, en we zien wel wat de rest van de dag biedt. Nog even genieten...

• 17 September 2011 - 17:27

Karin :

Het Ferry,
    Wat een toeval, de reis lijkt wel heel erg veel op de reis die ik aan het maken ben. Of was jij niet die jongen waar ik mee in de bus het gezeten. DIe rare die zo'n HUGE knuffel had gekocht in LA. haha

PS het is 10.27, ik mag weer slaan.

Groetjesn Karin