Bleekgezicht spreekt - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Ferry Niekamp - WaarBenJij.nu Bleekgezicht spreekt - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Ferry Niekamp - WaarBenJij.nu

Bleekgezicht spreekt

Door: planof

Blijf op de hoogte en volg Ferry

10 September 2011 | Verenigde Staten, Page

Nadat ik gisteravond, nog nagenietend van de Grand Canyon, pas laat in slaap viel ging vanochtend de wekker weer om 6:30 uur. Na het gebruikelijke ochtendritueel (de wekker eerst nog 3 keer laten gaan) eruit, douchen en een ontbijt scoren bij het tankstation tegenover het hotel.

Om 8 uur op weg voor onze "Indianen-dag". We kwamen namelijk al snel Navajo reservaat. Na de gebruikelijke koffiestop, met de gebruikelijke souveniershops (ditmaal gefocust op de navajo indianen, verder richting Monument Valley. Ook tijdens deze rit weer een prachtig landschap en weer zo totaal anders dan de afgelopen dagen. De wereld werd vandaag bijna rood.

Aangekomen in het hart van Monument Valley stapten we vanuit de bus over op "een soort van" jeep, voor, de naam zei het al, jeeptour. Lekker achterin in de laadbak door elkaar gesmeten worden terwijl een lokale navajo indiaan de jeep met 50 km per uur over hobbelige zandwegen scheurde.

Wat we tijdens de 2 uur durende rit, met stops, zagen was echter weer prachtig. Dit is het decor van ongeveer alle Westernfilms. In het droge en vlakke landschap stonden de mooiste bergen en rotsen, die allemaal een eigen naam hadden. Met een beetje, nou ja, heel veel fantasie kon je de naam wel verbinden aan de vorm van de rotsen. Vandaag dus gexien; 3 nonnen, een haan, een duim, 2 handen, Snoopy, Alfred Hitchcock, een totempaal en nog veel meer. Hoogtepunt van de tour was toen de indiaan die ons rondreed een origineel navajo-lied begon in te zetten... Aan het eind van de tour wel wat regen gehad, maar goed, de jeep had een dak dus nat werden we niet. Enige probleem is dat de vooruitzichten voor morgen, wat betreft neerslag, ook nog niet helemaal optimaal zijn. Maar goed, we zullen zien, temperaturen zijn nog steeds perfect!

Op dit moment net klaar met eten. Weer genoten van een heerlijke steak. Morgenvroeg een jeeptour hier (Page/Lake Powell) in de buurt en daarna door naar Bryce Canyon. Een wat kortere reisdag in ieder geval, en uitslapen!!!

• 11 September 2011 - 07:04

Anne Marie :

Erg gaaf allemaal, mooie foto's en leuke verhalen! Veel plezier nog!