De eerste dag - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Ferry Niekamp - WaarBenJij.nu De eerste dag - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Ferry Niekamp - WaarBenJij.nu

De eerste dag

Blijf op de hoogte en volg Ferry

26 September 2017 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Vanochtend al heel vroeg opgehaald om mijn reis te beginnen. Blij met mn vader die me naar het station in Apeldoorn wilde brengen om via daar naar Schiphol te gaan. Achteraf bleek dit overigens het moeilijkste van de hele reis, want hoe kom je tegenwoordig op dat station. In ieder geval niet via de route die wij hadden bedacht. De treinreis ging helemaal ok, dus mooi op tijd op Schiphol.

Daar aangekomen is het vooral wachten. En tijdens dat wachten heel veel vervelen. Toch maar snel een ham-kaas croissant als ontbijt en dan doelloos rondlopen tot het moment dat je bij de gate moet zijn. Daar al wat reisgenootjes ontmoet dus werd het wachten iets gezelliger.

Dan het vliegtuig in voor 11 uur. Stijgen blijft leuk, vanaf een baan waarvan ik nog nooit ben weggegaan, maar helaas was het toch erg bewolkt boven Nederland. Rotterdam nog een klein beetje gezien, Brussel heel goed gezien, net zoals Geneve en de Alpen. Uiteindelijk via Monaco de zee over om naar Afrika te gaan. Wat is dat een zandvlakte zeg.

Tijdens het vliegen wat filmpjes gekeken, spelletjes gedaan, muziek geluisterd, en wat puzzels gemaakt. Bij aankomst in Johannesburg werd het spannend. Hoewel het onweer toch ook wel heel mooi was om te zien. Maar toch in spanning zitten of dat je vliegtuig toch niet raakt...

Na de landing nog meer in spanning want we moesten de bus in. En iedereen kreeg de appjes van wat er gister was gebeurt. Een bus van Fox is overvallen vanaf het vliegveld maar het hotel. Wij dus al heel snel de buschauffeur overtuigen dat hij overal moest doorrijden. En dat is gelukt. Zonder schade i het hotel!

Snel de kamer en de spullen kwijt en dan naar de bar, waar het meteen gezellig werd. Morgen weer vroeg op om de rondreis te beginnen. Ik heb er zin in!

• 27 September 2017 - 18:51

Hettie Hamers:

Wens je heel veel plezier buurman Ferry en vind het leuk om je blog te lezen.