De eerste safari - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Ferry Niekamp - WaarBenJij.nu De eerste safari - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Ferry Niekamp - WaarBenJij.nu

De eerste safari

Blijf op de hoogte en volg Ferry

28 September 2017 | Zuid-Afrika, Saint Lucia Estuary

Vandaag zal ik heel kort zijn over iets langs, namelijk de 450km lange busreis van Drakensbergen naar St Lucia. Een lange zit waar de oogjes nog even dichtgingen en het muziekje aan. En hoe zonnig en mooi het gister was zo nat en mistig was het onderweg.

Bij het hotel aangekomen konden we gelijk nog de jeeps in voor de eerste safari en daarmee ook het eerste "echte" wild gezien.

Het begon met de buffels die op afstandje stonden te grazen en iets verder lagen bij een waterplas lagen 2 nijlpaarden. Helaas net iets te ver onderwater maar toch wel erg leuk om te zien.
Nog een stukje verder stonden neushoorns in de berm langs de weg te grazen. En daar stond ik dan (nou ja hij stond, ik zat) op 3 meter afstamd oog in oog met zo'n beest. Toen was toch echt wel het besef dat ik echt in Afrika ben.

Verder nog wat zebra's, gnoes, springbokken en andere dieren gezien. En dat alles in een ritje van 1,5 uur. Ben benieuwd wat we over enkele dagen gaan tegenkomen bij een safari van een hele dag. Wildlands in Emmen is leuk, maar dit is toch echt veeeeeeeeel leuker!

• 28 September 2017 - 21:24

Joost:

Mooie foto's. Je zal vast nog veel meer wild zien. Ken je al de belangrijke ZA zinnen?