Jaaaaaaa! Daar zijn de olifanten!!! - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Ferry Niekamp - WaarBenJij.nu Jaaaaaaa! Daar zijn de olifanten!!! - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Ferry Niekamp - WaarBenJij.nu

Jaaaaaaa! Daar zijn de olifanten!!!

Blijf op de hoogte en volg Ferry

30 September 2017 | Zuid-Afrika, Hluhluwe

Om kwart over zes ging de wekker vandaag. Maar wat is er dan leuker om de gordijnen open te doen en te zien dat er een giraffe loopt op zo'n 100 meter. Meteen vrolijk en meteen weer het besef dat je toch op unieke locatue bent.

Na het ontbijt de bus in en richting Hluhluwe Game Reserve (parkje van 97.000 m2) om daar op een jeep te stappen voor een hele dag safari.

Het begin was veelbelovend. Al snel een paar neushoorns, buffels in de verte, veel antilopes, een buffel wel heel erg dichtbij, een zebra, knobbelzwijnen (pumba!!!!), bavianen en weer wat giraffes. Die laatste vind ik persoonlijk toch wel het mooist van allemaal. Moet overigens nogmaals wel zeggen dat het spotten van de dieren mij nog steeds niet heel goed afgaat. Vrees dat ik het zelfs moeilijk vind om een giraffe te vinden op een open vlakte.

Maar goed, stiekem ging vandaag iedereen toch voor de olifant maar die hadden we deze ochtend nog steeds niet gezien. We zagen sowieso steeds minder en het werd, mede omdat we steeds hoger in de bergen kwamen, ook steeds frisser. Dat laatste blijkt ook een slecht moment om dieren te spotten op safari.
Na een koffiestop weer op zoek naar de olifant. Alle sporen gaven aan dat ze in de buurt zaten (omgetrapte boompjes, olifantenpoep) maar nergens te vinden. Uiteindelijk naar onze lunchplek gereden, en wat zagen we daar, jaaaaaaaah, en hele grote kudde olifanten bij en in de rivier. Wat zijn dit een imposante beesten zeg, en het loopt hier helemaal los rond. Erg mooi.

De lunch bestond uit een broodje worst van de braai en wat salades. Erg lekker en op een goed moment want het ontbijt was dan ook wel erg vroeg vanochtend.

In de middag verder met het spotten van dieren, maar ook met het genieten van het landschap. Want op het eigenlijk kleine gedeelte waar we reden zag je al zo veel verschillen. Mooiste moment was het zien in een blik van een neushoorn, knobbelzwijn, impalas en zebras.

• 01 Oktober 2017 - 18:10

Joost:

Vind dat een prachtig park. Mooie foto's heb je kunnen maken!