Reisdag. Weer terug in Zuid-Afrika - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Ferry Niekamp - WaarBenJij.nu Reisdag. Weer terug in Zuid-Afrika - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Ferry Niekamp - WaarBenJij.nu

Reisdag. Weer terug in Zuid-Afrika

Blijf op de hoogte en volg Ferry

03 Oktober 2017 | Zuid-Afrika, Hazyview

Weer een vroegertje vandaag. 7 uur de koffers weer bij de deur om 8 uur te gaan rijden, weer terug naar Zuid-Afrika. Na 2 uur de gebruikelijke koffiestop en weer verder naar de grenspost voor weer een rijtje stempels.

Bij de grenspost getrakteert op een kennismaking met "echt" traditionele Swaziland cultuur. Rondleiding en uitleg over een dorpje en de oude gewoontes in een dorp. Daarna een dans- en zangvoorstelling, duurde iets te lang maar was wel leuk. De bewegingen die ze maakten zie ik mijzelf in ieder geval niet doen. Alleen proberen zal al zes spierscheuringen opleveren vrees ik.

Nog een tweede tussenstop voor de lunch en door naar het hotel. Het zonnetje, dat we al 2 dagen kwijt waren, begon onderweg weer te schijnen dus weer vrolijk aangekomen in het hotel. Voor de rest vandaag niet heel veel beleefd. Een echte reisdag dus.

Misschien nog even wat vertellen over onze reisleider, Chris. Een Zuid-Afrikaanse ex-politieagent, die Nederlands heeft geleerd (of tenminste fantastischhhh Nederlands probeert te praten). Best een aardige man, maar niet heel erg duidelijk. Gelukkig gooit hij het hele geplande reisschema in de war, dus is het programma voor de komende dagen erg duidelijk, not!!! Maar goed, we zien wel wat er komt, het Krugerpark ligt voor ons dus het kan vast niet misgaan.

Hoogtepunt van deze dag, het (toetjes)buffet!