Alleen in Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ferry Niekamp - WaarBenJij.nu Alleen in Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ferry Niekamp - WaarBenJij.nu

Alleen in Kaapstad

Blijf op de hoogte en volg Ferry

09 Oktober 2017 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Zoals eerder al gezegd, bij 23 van de 24 medereizigers ging de wekker om half 5 om walvissen te spotten. Die van mij ging pas om kwart over 8. Heerlijk! En dan doe je de gordijnen open en dan zie je nog een hele blauwe lucht ook. Dit beloofde een prachtige dag!

Snel ontbijten en een taxi regelen want ik wilde om 10 uur in het stadion zijn voor een rondleiding. En ja, dan kom je weer achter de Afrikaanse snelheid. Pas na een half uur kwam hij aanrijden en was bang dat ik de tour van 10 uur wel kon vergeten, dus om 12 uur maar de tour. Maar gelukkig kon de taxichauffeur goed doorrijden en om 5 voor 10 toch nog bij de kaartverkoop voor dr tour. Stadions blijven leuk voor mij om te bezoeken. We kwamen op de tribunes, vip-ruimtes en mochten het gras met de handen aanraken. Dont stand on thr grass!!!

Vanuit het stadion door naar het Waterfront. Het totaal opgeknapte oude haven gebied waar tegenwoordig het levendige centrum zit. Daar als eerst naar het 2 Oceans Aquarium. Geen walvissen gezien, wel heel veel ander zeedieren waaronder haaien, kwallen, clownvisjes en pinguins.

Na het aquarium een boottocht gemaakt door de haven van Kaapstad waar prachtige schepen lagen en waarin werd uitgelegd hoe het havengebied een facelift heeft ondergaan. Daarna was het tijd voor de lunch waarbij ik ging twijfelen of ik wel naar Robben eiland zou gaan, ondanks de reservering. Er was nog zoveel te zien in Kaapstad en uit ervaringen hoorde ik dat Robben eiland wat dat betreft wat tegenviel. Hoewel het natuurlijk wel een heel historische plek is.

Na de lunch weer richting de groep die zich reeds had verzameld bij het vertrekpunt van de boten naar Robben eiland. Daar aangekomen meteen slecht nieuws. Vanwege de hoge golven werd er vandaag niet gevaren. Jammer, maar goed, tijd genoeg om nog wel even meer te zien van Kaapstad, dat nog steeds die prachtig blauwe lucht met een stralend zonnetje had.

Met zn tweeen toen gekozen om in de welbekende hop on hop off bus te gaan zitten om op die manier nog wat van de stad te zien en de verhalen te horen. We hebben 1 van de 3 routes gedaan en vonden het genoeg. Tijd voor een terrasje.

Om 19 uur verzamelen voor het afscheidsdiner. Heerlijk en gezellig gegeten in een grill restaurant en daarmee deze heerlijke dag afgesloten. Morgenvroeg nog wat rondwandelen en in de middag nog een wijnproeverij. Daarna op naar het vliegveld voor de terugreis. Het zit er bijna op...