Reisdag van Johannesburg naar Drakensbergen - Reisverslag uit Busingatha, Zuid-Afrika van Ferry Niekamp - WaarBenJij.nu Reisdag van Johannesburg naar Drakensbergen - Reisverslag uit Busingatha, Zuid-Afrika van Ferry Niekamp - WaarBenJij.nu

Reisdag van Johannesburg naar Drakensbergen

Blijf op de hoogte en volg Ferry

26 September 2017 | Zuid-Afrika, Busingatha

Vanochtend vroeg opstaan om na het ontbijt Johannesburg alweer achter ons te laten. Gister werd al verteld dat het vandaag een echte reisdag zou worden en we veel in de bus zouden zitten.

Na een wat saai begin met een koffiestop, volgende keer zal ik er aan denken koffie zonder 75% melk te bestellen, reden we door een wat dor en landschap met hier en daar een klein bergje. Tussen de middag was het tijd voor de lunch. De reisleider vertelde dat er verschillende opties op de stopplek waren die varieerden van een broodje of salade tot steaks. En ja, gister alleen vliegtuigmaaltijden gehad (die overigens best goed te eten waren), koos een deel van de groep, waaronder ik, voor  het steakhouse. Daar een heerlijke t-bone gegeten met 2 drankjes voor nog geen 12 euro. Zo wil ik wel vaker lunchen.

Na de lunch werd het landschap ineens een stuk mooier. We reden door bergen en door valleien en het dorre werd langzaam aan groener. Hoewel het over 1 a 2 maand helemaal groen zal zijn. Nog een fotostop gemaakt en daarna door naar ons resort.

Dat resort ziet er prachtig uit en ligt op een geweldige locatie. Wakker worden morgenvroeg is denk ik geen straf want ik heb een gigantisch uitzicht op de Drakensbergen.

Na de overheerlijke steak viel het buffet van vanavond wat tegen. De toetjes waren het hoogtepunt zo ongeveer.

Morgenvroeg een wandeling door de natuur hier en verder relaxen. Want ja, het blijft vakantie.

• 27 September 2017 - 09:39

Joost:

Veel plezier daar. Drakensbergen is erg mooi met hele vriendelijke mensen