Bosjesmannen en kampvuur - Reisverslag uit Busingatha, Zuid-Afrika van Ferry Niekamp - WaarBenJij.nu Bosjesmannen en kampvuur - Reisverslag uit Busingatha, Zuid-Afrika van Ferry Niekamp - WaarBenJij.nu

Bosjesmannen en kampvuur

Blijf op de hoogte en volg Ferry

27 September 2017 | Zuid-Afrika, Busingatha

Moet eerst nog even terugkomen op gisteren. Na de reis naar ons hotel was het plan van mij, en enkele anderen, om een duik te nemen in het zwembad van het hotel. Het was nog lekker weer dus een verfrissende duik kon geen kwaad. Ik was wat vetraagd door gedoe rondom mijn kamer (eerst bleek er al iemand in mijn kamer te zitten, later bleek het pasje van de andere kamer niet te werken, nog later bleek dat de onderhoudsman hem ook niet openkreeg, nog later kon ik dus naat binnen om mn zwembroek aan te trekken.
Bij het zwembad aangekomen bleken 2 reisgenoten al een duik te hebben genomen. Een duik van 5 seconden ongeveer... Het water was vreselijk koud. Ik ben toen ook maar snel weer afgedropen. Later op de avond werd het koude ook wel verklaard. Vanaf een uurtje of 5 begint het af te koelen, en niet een klein beetje. Op TV hoorden we dat het hier op dit moment 's nachts nog rond het vriespunt ligt. Een totaal verschil met de middag want dan is het met de zon heerlijk voor een korte broek en t-shirt.

Vanochtend konden we wat uitslapen, mijn wekker ging iets na acht af en na het ontbijt vertrokken we naar het Natal National Park, dat bijna naast het hotel liep. We zouden daar een wandeling van een uur gaan maken. Dat die wandeling op een klein grind/rotspaadje ging en we behoorlijk moesten klimmen werd er  niet bijverteld. Na wat stops om bij te komen en te genieten van de uitzichten kwamen we bij enkele tekeningen van de bosjesmannen.

Na deze wandeling nog een 2e wandeling gemaakt naar een grote waterval in de buurt. Ook hier weer veel mooie dingen gezien, maar minder spectaculair dan de wandeling hiervoor. Wel genoten van het heerlijke weer, en de zonnebrand mag zijn werk gaan doen.
Na de wandeling terug naar het hotel voor de lunch en kwam de keus of je meewilde met het  middagprogramma (een actioncentre/zipwire) of wilde relaxen bij het hotel. Veel action hoefde voor mij niet dus ben ik bij het hotel gebleven en echt genoten van een heerlijk rustig, relaxte en zonovergoten middag op het terras bij het hotel.

Nadat de rest weer terug was werd er nog even gezellig geborreld en kregen we hetzelfde buffet als gister voorgeschoteld. Tijdens het borrelen kwam het idee om vanavond een kampvuur te maken en de hoteleigenaar vond dat (ondanks de ontzettende droogte) een goed idee. Dus met zn allen na het diner lekker ouwehoeren rond het kampvuur. Een gezellige avond.

Morgen weer een reisdag die al weer vroeg begint. Half 7 de wekker. Hoezo vakantie???